• Wij schrijven inhoud die raakt

Woorden op papier of online zetten kan iedereen. Maar helder en effectief schrijven? Dat is een vak apart. Al bijna 20 jaar schrijven wij de meest uiteenlopende teksten. Van brief tot tweet, van column tot aanbesteding.

Wij zien schrijven als de puurste vorm van communicatie. Het proces van schrijven maakt namelijk haarscherp waar een organisatie voor wil staan. Wat je werkelijk wil vertellen. En dan kan elk woord, elke zin het verschil maken. Dat een tekst grammaticaal klopt, dat is een hygiënefactor. Een logisch uitgangspunt. Taalniveau B1? SEO? Instrumenten die handig kunnen zijn om een doel te bereiken. Maar de essentie zien te vangen, zwart op wit neerzetten wat jij wil overbrengen – dat is, vinden wij, waar het bij goed schrijven echt om draait.

Schrijven: zo doen we dat

Intake

We vragen altijd eerst goed door wat je wil bereiken. Bij wie. Zodat we daarna in de huid van je publiek, je lezers of kijkers kunnen kruipen. En jouw boodschap zo goed mogelijk kunnen vertalen naar een prettig leesbare tekst.

Interview

Hebben we de boodschap helder? Zijn de randvoorwaarden (medium, lengte, vorm en stijl) duidelijk? Dan gaan we aan de slag. In overleg maken we een planning. En spreken we een inhoudelijk expert die het naadje van de kous weet. In een (telefonisch) interview zorgen we dat de onderste steen boven komt. Zodat wat we schrijven inhoudelijk klopt.

Schrijven, schrappen, schrijven

Voordat de tekst klaar is, hebben we vaak al flink geschrapt, opnieuw gestructureerd en aangepast. Collega’s hebben feedback geleverd en meegedacht over de goede aanpak. Is het nodig, bellen we ook nog even na. Of doen we research. Zodat er uiteindelijk een steengoede eerste versie ligt.

Resultaat: vrij divers

En die eerste versie kan van alles zijn. Een brief, brochure, handleiding, jaarverslag (financieel, MVO of sociaal), reportage, aanbesteding, offerte, SEO webtekst, (e-)dm, post, tweet, videoscript, column, factsheet, blog. Wat het best het gewenste doel dient.

Afstemmen, correcties verwerken en rondmaken

Is de tekst klaar, dan ontvang jij hem ter controle. Ook de expert kan zijn inhoudelijk commentaar op de tekst leveren. Jullie commentaar verwerken we.

Soms is daarvoor nog een belletje nodig. Zeker wanneer we voor het eerst voor je mogen schrijven, kan het gebeuren dat het even samen zoeken is naar de juiste toon. Schrijfwijsneuzen als we zijn, nemen we niet alles klakkeloos over. We overleggen graag met je als we denken dat het beter of anders kan. Na een correctieronde ontvang jij de definitieve tekst.

Onze ervaring en klanten

We kunnen gerust zeggen dat we duizenden teksten schreven. Online en offline. Voornamelijk voor de zakelijke markt (B2B). Maar ook voor de consumentenmarkt. Van webteksten tot diepte-interviews met BN’ers. En van whitepapers tot blogs. Voor wie we zoal schrijven?

  • KLM Nederland
  • PostNL
  • Legadex
  • Schouten & Nelissen
  • CCV
  • KPMG
  • Aegon
  • Arcadis
  • Ministerie van Economische Zaken
  • Kenter
  • Originals

Over JCM Context

Wij zijn JCM Context, Utrechts bureau voor inhoud en creatie. Je verhaal goed overbrengen?
Maak kennis met onze professionals

Contact

Onderscheid jezelf. En laat dat blijken met heldere woorden. Laten we samenwerken. Bel 030 230 28 05 of neem contact op.

E-mailnieuwsbrief

Circa drie keer per jaar versturen we een e-mailnieuwsbrief met leerzame projecten, nieuwe klanten of leuke weetjes.
Schrijf je in.

Jullie teksten zijn sterk. Ik krijg veel reacties
van prospects en klanten. Erg leuk!

Rob Deijns, TNT Innight