• De juiste positionering,
  • uitgedrukt in heldere woorden

Natuurlijk weet je heel goed wat je doet als organisatie. En waarom. Alleen, zo horen we onze klanten wel eens verzuchten, het is zó lastig het goed te vertellen. Dat kan aan 2 dingen liggen. 1: je positionering heb je nog niet helemaal duidelijk. Of 2: je hebt er de juiste woorden nog niet voor gevonden.

Goed nieuws, in beide gevallen kunnen we je helpen! Wanneer je helder wilt krijgen wat je positionering is. Én wanneer je daar al een flink eind in op weg bent, maar nog hulp zoekt bij het vinden van de juiste woorden. In goed jargon: je verbale identiteit.

Hulp bij positionering

Is je bedrijf al jaren succesvol en wil je meer controle over je positie in de markt? Of ben je juist net gestart, maar voel je je nog onzeker over je marktbenadering? We laten je graag gestructureerd nadenken over je eigen DNA.

Dat doen we in een laagdrempelige DNA-sessie waarin we jou en 3 tot 5 collega’s prikkelen en uitdagen. Samen lopen we door de redenen van je succes, we bespreken je ambities en toetsen dat aan de realiteit. De uitkomst van de sessie verwerken we in een helder houvast. Dat levert je een startpunt voor verdere professionalisering, dankzij een duidelijk en samen gedeeld verhaal over je toegevoegde waarde.

Hulp bij de juiste woorden

Een logo heb je waarschijnlijk al. Net als een huisstijl en afspraken over kleurgebruik. Dat is je visuele identiteit. Met de verbale identiteit geef je je organisatie een geluid, een stem, een toon en een taal. Zo versterk je je positie en herkenbaarheid in je markt. En bij je medewerkers.

In een sessie met een aantal collega’s gaan we samen op zoek naar die juiste toon. We bespreken de basis voor je visuele huisstijl. En vertalen dat naar een verbale identiteit. Je ambities, je doelgroepen, je redenen van bestaan: alle informatie en ideeën zijn welkom. Wij verwerken ze tot een nuttig en praktisch houvast, met zaken als: concrete voorbeelden (do’s en don’ts), een woordenlijst of een top10.

Onze ervaring en klanten

De boeiende zoektocht naar een onderscheidende positionering hebben we al begeleid bij diverse klanten. Ook hebben we daar passende woorden bij gevonden. Onder meer voor:

  • Scienta
  • CCV
  • KLM

Over JCM Context

Wij zijn JCM Context, Utrechts bureau voor inhoud en creatie. Je verhaal goed overbrengen?
Maak kennis met onze professionals

Contact

Onderscheid jezelf. En laat dat blijken met heldere woorden. Laten we samenwerken. Bel 030 230 28 05 of neem contact op.

E-mailnieuwsbrief

Circa drie keer per jaar versturen we een e-mailnieuwsbrief met leerzame projecten, nieuwe klanten of leuke weetjes.
Schrijf je in.

Zet de toon. Laat weten wie je bent