Nieuws

16/04/2014

‘Workshops contentmarketing geven structuur en laten professionals schitteren’

Valentijn Bolhuis, adviseur marketingcommunicatie KPN Consulting: 

De wens

‘Als ICT-adviesbedrijf wijzen we onze klanten de weg in de nieuwe wereld. En helpen we ze met belangrijke vraagstukken over bijvoorbeeld Het Nieuwe Werken, Bring Your Own en de cloud. Wij willen met dit soort thema’s in de spotlight staan. Opinieleider zijn. Geen losse flodders dus, maar boodschappen die elkaar versterken.’

Aanpak

‘JCM stelde workshops contentmarketing voor. Daarin hadden onze inhoudelijke experts, de opinieleiders, de hoofdrol. Zij hebben een mening, een visie, maar moeten die ook over de bühne kunnen brengen. Niet eenmalig, maar het hele jaar door. In een kick-off workshop kregen onze professionals een introductie op contentmarketing. Daarin hielpen we ze hun boodschap helder te krijgen en leerden hoe wij, van marketingcommunicatie, ze daarbij ondersteunen. Daarna volgden workshops visievorming waarin ze onze thema’s visueel in kaart brachten.’ 

Resultaat

‘We hebben meer structuur en focus en gaan de diepte in: in inhoudelijke sessies met de experts formuleren we per thema de kernboodschap. Uiteindelijk werken we met JCM toe naar een contentplan met per thema de kernboodschap, de middelen en de timing. Heerlijk gestructureerd dus! Door de workshops is onze interne samenwerking verbeterd. Dat vind ik mooi om te zien. Marketing, Communicatie en de inhoudelijke experts houden elkaar beter aangehaakt op de thema’s. En persoonlijk merk ik dat ik door deze aanpak beter in mijn rol als communicatiespecialist zit.’

Samenwerking

‘Ik werk al lang samen met JCM. Dat bevalt erg goed! Ik ben blij met hun flexibiliteit, ze schakelen snel. En ik vind het prettig dat ze me veel uit handen nemen. Ze zijn proactief – bellen na als er nog acties open staan, geven de status door of komen met zaken die we zelf nog niet hadden gezien. Zo word ik écht ontzorgd. Ook is het prettig dat ze ons bedrijf, onze mensen en thema’s waar we aan werken goed kennen. Dat zie je terug in de kwaliteit van hun werk.’