Nieuws

03/11/2014

Nieuwe positionering, nieuwe kijk op de eigen organisatie

Waarom doe je als organisatie wat je doet? Voor softwarehuis Scienta een cruciale vraag bij de verdere groei van het bedrijf. Wij organiseerden voor hen een inspiratiesessie, met als resultaat: een belangrijke stap in hun denkproces. Voorbij het productdenken, naar het waaromdenken.

Scienta verkoopt al jaren software voor handboeken. Sinds kort kunnen ze dankzij nieuwe technologie de software veel breder in de markt zetten. Dat betekent andere klantgroepen, nieuwe klantbehoeftes en een aangepast corporate verhaal.

Aanvankelijk vroeg Scienta ons puur om ondersteuning bij het herschrijven van hun visie en aanpak in hun e-book. Onze vragen naar het waarom van hun nieuwe positionering bracht echter naar boven dat er meer verdieping nodig was. Waarom was precies gekozen voor deze nieuwe positionering? Dat werd het onderwerp van de inspiratiesessie bij ons op kantoor en – voor een deel – in de zomerse tuin.

Deze inspirerende sessie leidde tot veel nieuwe inzichten. De komende tijd verwerken we deze in een vernieuwd e-book. Daarover later meer!