Nieuws

18/12/2014

Een nieuwe positionering voor Studiekring

Studiekring is in bijna anderhalf decennium uitgegroeid tot de grootste huiswerkbegeleider van Nederland. Maar dat straalt de organisatie niet uit in woord en beeld. Daarom werkt JCM, samen met Today Designers, aan een nieuwe positionering.

Op circa 100 plekken in Nederland geeft Studiekring extra educatieve aandacht aan leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs. Meestal via huiswerkbegeleiding of bijles. Maar ook via studiementoren, examen- en faalangsttrainingen.

DNA-sessie

Via een zogeheten DNA-sessie gingen we samen met het management van Studiekring de diepte in. Dat vormde het fundament voor het vervolgtraject: de ontwikkeling van een nieuwe positionering, ondersteund door een onderscheidende verbal en visual identity.

Verbal identity

JCM ontwikkelde de verbal identity voor Studiekring. Een kenmerkende manier van spreken en schrijven, waarmee ze echt raken met woorden. Het resultaat: een passende nieuwe taal, die we ook toepasten in 3 kernboodschappen: voor ouders, scholen en leerlingen. In voorbeeldteksten brachten we de verbal identity en kernboodschappen verder tot leven.

Visual identity

Today Designers tekende voor de visual identity: van nieuw logo tot een aansprekende beeldtaal. Omdat we vanaf het begin optrokken, sluiten verbal en visual identity naadloos op elkaar aan en versterken ze zo op krachtige wijze de positionering.

Klankbordsessie jongeren

De leerlingen zelf vormen een steeds belangrijkere doelgroep voor de communicatie van Studiekring. Daarom organiseerden wij een sessie met een aantal jongeren om de nieuwe verbal en visual identity te toetsen. Een inspirerende bijeenkomst die veel nuttige feedback en ideeën opleverde.