• Van personeelsblad tot relatiemagazine
  • en sociaal jaarverslag

Een relatiemagazine, personeelsblad of MVO-verslag: mooi werk, dat naast inhoud en vorm ook om een strakke regie vraagt. Wij pakken het graag voor je op. En zorgen dat er op de datum van de deadline een uitgave ligt waar je trots op kunt zijn.

We doen met liefde het hele traject: de conceptontwikkeling, bewaken de planning, coördineren, redigeren en schrijven. Ligt er al een blad, magazine of concept dat aan herziening toe is? Dan brengen we er nieuw leven in. En natuurlijk kunnen we ook alleen het schrijf- of redigeerwerk op ons nemen. Bereid je dan wel voor op een dosis constructieve eigenwijsheid.

In 4 stappen naar een sterk magazine of jaarverslag

Conceptontwikkeling

In een brainstorm bespreken we samen jullie wensen voor inhoud en vorm. Alle overwegingen en ideeën komen op tafel: doelgroep, rubrieksvormen, tone-of-voice, fotografie of infographics. Wij zoeken naar de rode draad en brengen lijn aan. We geven het magazine een prettig bladritme en een aantrekkelijk evenwicht tussen inhoud en ontspanning. Het resultaat: een aansprekend concept of bladformule.

Synopsis en plank

Alle informatie uit de brainstorm komt samen in een synopsis. Een bladspiegel die per pagina beschrijft welk type artikel er komt, wat de strekking is en ideeën over vorm en beeld. Dit nemen we samen door. Daarna vullen we dit aan tot een ‘plank’. Dat is dezelfde bladspiegel, maar dan praktisch uitgewerkt met informanten, fotografie en planning. De solide basis voor realisatie.

Coördineren

Wij nemen de coördinatie op ons. Ook voor vormgeving, fotografie en eventueel vertaling. Jij krijgt een vast aanspreekpunt. We hebben regelmatig overleg, telefonisch of fysiek. Samen bewaken we de planning en zorgen we dat de artikelen de gewenste diepgang, kwaliteit en funfactor hebben.

Schrijven

Alle artikelen werken we voor je uit. Wil je het liever zelf doen, dan redigeren we de teksten vanuit je organisatie. Een vast team doet research, interviewt en werkt uit. Volgens de gewenste lengte, de juiste tone-of-voice, en met de afgesproken diepgang. Daar heb je geen omkijken naar.

Onze ervaring en klanten

Onze handen jeuken om mee te denken en werken aan de basis: een goed concept. We nemen graag de coördinatie voor onze rekening of realiseren de content. Dat deden we al voor diverse klanten:

  • Ziggo
  • KLM Consulting
  • Legadex
  • DTG
  • Schouten & Nelissen
  • Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • McKesson

Over JCM Context

Wij zijn JCM Context, Utrechts bureau voor inhoud en creatie. Je verhaal goed overbrengen?
Maak kennis met onze professionals

Contact

Onderscheid jezelf. En laat dat blijken met heldere woorden. Laten we samenwerken. Bel 030 230 28 05 of neem contact op.

E-mailnieuwsbrief

Circa drie keer per jaar versturen we een e-mailnieuwsbrief met leerzame projecten, nieuwe klanten of leuke weetjes.
Schrijf je in.

Grote schrijfklussen vragen naast inhoud
en vorm ook om strakke regie.