Wij zijn JCM Context

Aangenaam kennis te maken. Wij zijn JCM Context, Utrechts communicatiebureau voor inhoud en creatie. Al 20 jaar – sinds 1997 – maken we communicatiemiddelen die ertoe doen. Die mensen raken.

Shirley

Projecten zijn een stuk leuker met Shirley erbij. Haarscherp weet ze de juiste content te schrijven. Ze werkt met veel humor, warmte en souplesse. Met het eindresultaat maakt ze haar opdrachtgevers blij. En ons ook. Shirley schrijft alle soorten teksten. Van boeiende interviews, duidelijke jaarverslagen tot aansprekende websites. Ze werkt met veel plezier voor PostNL bijvoorbeeld, of voor KLM en Schouten & Nelissen.

Liefde voor het communicatievak.
Willen weten wat mensen beweegt. Willen raken.
Verder helpen. Dat maakt ons JCM Context.
Nieuwsgierig, creatief en betrokken.

Ons netwerk delen we graag!

Ons vakgebied kenmerkt zich door een toenemend aantal specialisaties. Het is onlogisch om die allemaal in één bureau onder te brengen. Daarom werken we intensief samen met ontwerpers, infographicdesigners, bladenmakers, animatieontwikkelaars, fotografen, gameontwikkelaars – ga maar door. Precies waar de opdracht om vraagt. En dat netwerk delen we graag met jou!

netwerk

Infographics en animatiefilms

Soms helpt het om een verhaal uit te tekenen. Niet om compleet te zijn, maar om mensen te helpen overzicht te krijgen. Om begrip te kweken of enthousiasme aan te wakkeren. Infographics en animatiefilms zijn hier krachtige middelen voor. Aan een goede infographic of animatie gaat een stevige analyse vooraf. Daarin bepaal je wat je precies wilt vertellen, in welke volgorde en met welk effect. Laat dat nu precies het analysewerk zijn waar wij goed in zijn. De uitwerking doen wij vervolgens graag met slimme designers en conceptdenkers. Met onze vrienden van Today bijvoorbeeld.

Fotografie sets the tone

Een krachtig portret, een enerverend tweegesprek, een verstilde fabriekshal: elk beeld geeft een andere lading aan een verhaal. Het bepaalt het gevoel, onderstreept de urgentie of verleent juist lichtheid aan een complex verhaal. Wij werken graag samen met fotografen die dat begrijpen. Die praktisch en nuchter te werk gaan en tegelijk de communicatieve waarde van hun werk begrijpen. Met Mark Prins bijvoorbeeld, of met de fotografen van NFP.