• Contentmarketing:
  • van visie tot concrete content

Sommigen zien contentmarketing als de heilige graal. Anderen als oude wijn in nieuwe zakken. De vraag is: wat moet jij ermee? Om die vraag te beantwoorden is het handig om eerst een visie te vormen. Wij helpen je graag bij het formuleren van die visie. En bij het uitwerken van concrete plannen en content.

Contentmarketing: zo pakken we dat aan

Contentmarketing: dit is het

Er zijn veel verschillende theorieën over contentmarketing. Maar één ding hebben ze gemeen: bij contentmarketing is content leidend in de marketing-/communicatieaanpak. Het geeft antwoord op de échte vraag van de doelgroep. En de doelgroep? Die reageert met de gewenste houding of gedrag.

Dit heb je aan contentmarketing

Of je het nu leuk vindt of niet, contentmarketing is here to stay. Niet onverstandig dus om je erin te verdiepen. En er, samen met je communicatie- en/of marketingcollega’s, een visie op te vormen. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van een workshop. Daarin helpen we jullie helder te krijgen wat je eraan hebt. En hoe je zelf – of met ons – aan de slag kunt met een contentmarketingstrategie.

Contentmarketingstrategie en planning

Heb je je strategie, doel, doelgroep en domein bepaald? Dan is het tijd voor de timing of planning: de content zo goed mogelijk afstemmen op de klantfasen. Die fasen zijn: ontdekken, ontmoeten, dealen en samenwerken. Zit je klant in de ontdekfase, dan heeft hij behoefte aan wat uitgebreidere content. Bijvoorbeeld een blog over product x. Of een whitepaper over trend z. We adviseren graag.

Hoogwaardige content

Staat het plan, dan volgt steengoede content. Referenties, blogs, expertinterviews, instructievideo’s, bijeenkomsten, infographics – wat nodig is om het doel te bereiken. De lat ligt hoog. Alleen content die kwalitatief hoogwaardig, relevant én onafhankelijk is, overleeft de strijd om de aandacht van de (zakelijke) consument.

Onze ervaring en klanten

Met verschillende klanten vormden we al een visie op contentmarketing. We organiseerden workshops voor de ontwikkeling van een strategie. En we werkten met veel plezier de content uit. Bijvoorbeeld voor:

  • KPN Consulting
  • De Consumentenbond
  • Schouten & Nelissen
  • Scienta
  • Legadex

Over JCM Context

Wij zijn JCM Context, Utrechts bureau voor inhoud en creatie. Je verhaal goed overbrengen?
Maak kennis met onze professionals

Contact

Onderscheid jezelf. En laat dat blijken met heldere woorden. Laten we samenwerken. Bel 030 230 28 05 of neem contact op.

E-mailnieuwsbrief

Circa drie keer per jaar versturen we een e-mailnieuwsbrief met leerzame projecten, nieuwe klanten of leuke weetjes.
Schrijf je in.

Workshops contentmarketing geven structuur
en laten professionals schitteren